Sunday, December 21, 2014

Party pooper.


Aku suka nak ajak2 hub pegi mana2. Iyelah. Bila surirumah sepenuh masa plus menjaga baby, rumah lah tempat keje aku, rumah la movie theatre aku, rumah la tempat tido, tempat jogging dan rumahlah segala-gala-galanya.

Hub plak keje xtentu masa. Kejap keje kejap off. Kejap outstation bhari2. So weekend kami tak sama mcm org lain. Plus hub a person who dislikes crowd. He prefers to go out when people are less. Kami lain. Aku suka keluar bila org keluar. Rasa meriahlah bila ramai2. Teruja.

The biggest party pooper he is. Dia taknak keluar bila aku ajak on saturday evening, tapi dgn kuasa pujukan berbekal pengalaman isteri 2 tahun ni bjaya la jgk heret laki sndri keluar Haha. Bukan aku nak ajak pi shopping ntah mna2 pasaraya. Just that i think i must get my son out to see the sun and feel the breeze kat pantai. WELL BABY NEEDS STIMULATION. FROM SURROUNDING. TO SMELL,TOUCH, FEEL NEW THING.

Aku betul2 tak boleh dengan org buat muka tpaksa dgn aku. Mcm la aku mntak rm5ribu nak beli baju. Aku hampir nak cancelkan trip ptg smlm melihatkan muka tpaksa laki aku. Kalau bkn sbb aku kesiankan baby aku yg boring kat rumah tu aku cekalkan hati tuk duduk sebumbung dlm krta tu dgn laki aku. Betul aku ckp kalau xde anak mmg aku xhadap la nak duduk sblah org yg xikhlas tolong drive utk aku ni. Hahaha.

Sepatutnya aku kena ceriakan keadaan supaya trip tu jdi seronok dan laki aku happy tpi dsebabkan aku makan hati byk sgt so aku diamkan diri dlm kereta dan cuma main ngan baby.
Aku nak dia tahu aku tgh sakit hati. Klu aku marah2 bebel2 bkn nya laki aku amik pusing. Last2 double sakit hati. Baik aku buat silent treatment. Ok.

Lastly. Die sendiri teruja pegi taman dan ajar baby sendiri tatih kt pantai. Itula. Aku ajak die xnak. buat muka ketat. Bkn aku ajak perabih duit. Buat kenangan dgn anak je pon. Adoii geram betol aku laki aku sorg nih.

Tamat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...