Friday, December 12, 2014

Nak hias rumah cantik-cantik tapi rumah sewa


Aku percaya ni masalah kebanyakan pasangan muda yg baru kawen dan bkobar2 nak jadikan rumah masing2 ala2 showroom kedai perabot.

Haa. Aku pon tergolong la dlm kategori ni. Haha.

Aku suke sgt rumah mcm dlm katalog ikea tu. Seswai ngan jiwa aku yg suke rumah kecik chomel2 dan penuhhhh dgn barang. Bru ade feeling homey2 skit. Ruang besar dan kosong aka simple buat aku rasa mcm tak belong kat situ jek. Rasa mcm bukan rumah tpi hotel. Itu perasaan aku ler. Korang aku taktaw.

So masalah timbul bila itu rumah sewa! Bila aku sewa rumah dan plan nak duduk rumah sendiri dlm masa 2-3 tahun lgi (aminnnn) nak membeli perabot besar2 dan tahan lama amatlah meresahkan jiwa. Satu susah dtg bila nak pindah rumah ofcos. Satu susah lgi dtg bila perabot tu no longer suits the new room/house so "terpaksa" la beli perabot baru. Kan membazir tu namanya.
Maka nya rumah sewa ni kosong sbb aku tak boleh nak buat keputusan. Fenin diri ini memikirkan ruang2 kosong rumah.

Wait for my incoming project - dinning area.

My recent dining area is like - coffee table brought from tv area to be the table. Sitting on floor. The coffee table is a bit higher than japan desk. Susah sbb terpaksa jongkit siku utk suap mknn. Sigh.

Can not do much as the house is rented.

I will post before and after picture after this.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...